Blogs | Visam savs laiks; atstāt EGO aiz durvīm…

Steiga
Telefons vienā rokā, kafija otrā, skrien uz ofisu, pa ceļam jau atbildot uz e-pastiem. Telefons vienā, stūre otrā rokā, brauc uz tikšanos, rakstot īsziņu, ka kavē. Telefons, internets, kafija, steiga, ātrās uzkodas, nozagtas stundas miegam, skrējiens līdzi laikam, skrējiens pēc jaunākas mašīnas, pēc jauna telefona, pēc lielākas mājas, pēc pirmā miljona. Šodien viss notiek ātri un notiks vēl ātrāk, viss tiek efektivizēts, padarīts straujāks, rezultāts jāsasniedz vēl īsākā laika posmā nekā pirms gada. Cilvēki skrien šajā ritmā, pieņemot to arī ikdienā – ēdam ātri, dusmojamies un piedodam ātri, mīlam ātri, guļam maz, lasām maz, strādājam par daudz un atpūšamies par maz, braucam ātri, dzīvojam ātri un arī trenējamies ātri. Taču ļoti daudzām no šīm lietām vajag vairāk laika, nekā mums šķiet un, ja neieklausīsimies gudrākos un pieredzes bagātākos cilvēkos, dzīve un laiks to parādīs. Vajag laiku gan kārtīgai ēšanai, gan miegam, gan grāmatai, gan saviem tuvajiem, gan sev. Un vajag laiku arī kustībām. Ja esi izvēlējies CrossFit vai cita veida sporta zāli, tad uzmanīgi lasi tālāk par lietām, kurām nevajag steigu.

Maksimums
Turpinot iesākto ritmu un to pārnesot uz zāli, gribas katru dienu iet uz maksimumu, izlikties par visiem 100. Ja sanācis arī ir izlaist kādu dienu vai nedēļu darbu dēļ, smadzenes saka, ka šādi var noķert izlaisto. Varbūt pat uztaisīt vēl vienu treniņu, ja jau esmu atnācis uz zāli? Loģiski taču būtu – jo vairāk, jo labāk!
Realitātē sporta zāle nav tā vieta, kur kaut ko var (un vajag) “saraut”, tas ir tas jaukums – sporta zāle ir vieta, kura parāda, kurš tad ir nopietni piegājis lietai un kurš – šā tā. Tāpēc, ja ir gadījies izlaist, necenties kaut ko noķert, bet pieņem situāciju kāda tā ir un varbūt pat piebremzē. Viss ir iegūstams tikai ar laiku un pacietību. Steigšanās un pārslodze novedīs tikai pie traumām.
Mēs jau iepriekš runājām par gudru treniņu plānošanu – ieklausies, ko saka treneris, kāds uzdevums ir paredzēts treniņā. Arī ikdienas nācējiem nav katru dienu jāstrādā uz 100%. Tā mūsu ķermenim nav paredzēts strādāt, ir jābūt gan maksimālās slodzes dienām, gan aktīvās atpūtas dienām un, jā, arī pavisam atpūsties no treniņiem ik pa laikam ir pilnīgi ok. Tu varbūt esi mašīna, bet Tavs ķermenis nav mehānisms, tas ir dzīvs organisms, ļauj tam gan godīgi un smagi pastrādāt, gan izbaudīt nopelnīto atpūtu!

Ego
Atstāj savu ego aiz durvīm – tā ir un tam būtu jābūt rakstītam jebkurā CrossFit zālē, vispār – jebkurā zālē. Esi pazemīgs, mācies pamatus, balsti progresu uz labas tehnikas bāzes. Jā, Tu vari visu laiku audzēt savus rekordus arī ar sliktu tehniku, bet, ja turpināsi noķert snatch vai clean ar nestabilu pēdu pozīciju, par platu vai uz pat uz purngaliem, vai veikt pietupienus uz purngaliem, Tu apstādināsi gan progresu, gan vari gūt traumas. Neļauj savam ego likt izlaist atkārtojumus vai izpildīt puspietupienus, vai citas kustības ne līdz galam,  lai tikai varētu uzrakstīt labāku rezultātu uz tāfeles vai apdzīt cilvēku blakus Tev. Novērtē arī savu izpildījumu, iedod sev “no rep” un godīgi salīdzini savu rezultātu ar citiem. Jā, Tu biji ātrāks, bet tas ir tikai šodien un ar izlaistiem vai nepilnīgiem atkārtojumiem, novērtē citu tehniku un centies līdzināties citiem ne tikai pēc svariem, RX vai ātruma, bet arī pēc izpildījuma tehnikas. Iedomājies, ka kāds liek atzīmes arī par vingrinājumu tehnisko izpildījumu, Tu gribētu 9 vai 3?
Un gan treneri, gan Tavi biedri ievēro gan izlaistos, gan nepilnīgos atkārtojumus. Esi godīgs, esi piemērs un iemantosi vēl lielāku cieņu.

Progress
Sākumā Tu nedaudz baidījies – kā tas būs – nodarboties ar CrossFit. Tagad Tu saproti, ka treniņi ir smagi, bet ne visi un slodze ir piemērota Tev. Esi jau pieradis pie apstākļiem, muskuļos ir atgriezies spēks un vēlies būt labāks ar katru reizi. Summējot iepriekš rakstīto – arī progresam traucē ego un strādāšana vienmēr uz maksimumu. Treneris teica, lai ņem mazāku svaru un pabeidz labā ritmā, ar labu tehniku un paredzētajā laikā. Tu tā vietā paņēmi RX svaru un knapi tiki pāri pusei, turklāt, ja tās būtu sacensības, liela daļa Tavu atkārtojumu neskaitītos.
Ļauj progresam iet savu gaitu, forsē, bet ne pārāk, ja nevari izpildīt uzdevumu kvalitatīvi, samazini svaru vai izmanto progresiju. Tikai tā Tu progresēsi! Ja ieciklēsies tikai uz svaru vai gribēsi kādam vienmēr dzīties pakaļ, beigās sapratīsi, ka stāvi uz vietas un tas, kuram dzinies pakaļ, ir labā gabalā un arī citi jau Tevi ir apdzinuši.

Vienas stundas treniņš
Jā, CrossFit treniņš ir efektīvi ielikts vienas stundas laika nogrieznī. Tas ļoti labi saskan ar aizņemto darba dienu, jo vari to forši ieplānot savā ritmā. Bet atceries, ka nereti vajag papildus vēl vai pat vispār atsildīties, īpaši, ja nākamajā dienā nevari uzkāpt pa trepēm. Jā, pēc treniņa ir ieplānotas vēl 5 lietas, bet papildus 10min neko nemainīs. Kā arī, iespējams vajag papildus iesildīties – atnāc 10 minūtes ātrāk un uzkāp uz airētāja. Paskaties, vai esi pietiekami paēdis, padzēries un vai regulāri nedari kādu no augstāk aprakstītajām lietām.

Mums patīk Tevi trenēt, bet ļauj to darīt, mēs gribam redzēt progresu tikpat ļoti kā Tu, bet mēs gribam arī redzēt labu tehnisko izpildījumu, tāpēc ieklausies, ja Tev ko pamāca. Un, ja Tevi visu laiku pamāca, tam noteikti ir iemesls.
Sporta zāle un CrossFit zāle ir vieta, kura godīgi parādīs, kurš ieliek darbu savā izaugsmē un kurš nē, pat, ja esi ļoti aizņemts, tad šajās 60 minūtēs, kad esi mūsu rīcībā, mācies un apgūsti kaut ko jaunu. Iemācies izbaudīt labi un kvalitatīvi paveiktu darbu – Tev taču savu darbu patīk arī paveikt tāpat, tad arī zālē centies visu darīt smuki un kvalitatīvi. Nesteidzies!